Nowości:

Reklama dla hotelu – sposoby na promocję w Internecie

Reklama dla hotelu – sposoby na promocję w Internecie

Z roku na rok hoteli w Polsce przybywa. Zwiększa się tym samym konkurencja, co wymusza konieczność zmiany strategii marketingowej. Osoby odpowiedzialne za wszelkie działania promocyjne muszą poszukiwać zupełnie nowych i przynoszących owoce metod.
PromujNoclegi.pl
Dobrym sposobem na wypromowanie hotelu jest reklama internetowa. Jest ona znacznie lepszym rozwiązaniem niż reklama w telewizji lub gazetach. Przede wszystkim nie generuje tak wysokich kosztów, a ponadto bardzo łatwo można zmierzyć jej efekty. Dlatego też reklama internetowa jest tak chętnie wybierana nie tylko przez obiekty dysponujące ogromnymi środkami finansowymi przeznaczonymi na marketing, ale również przez mniejsze hotele, mające ograniczony dostęp do budżetu reklamowego. Najważniejsze jest stworzenie odpowiedniej witryny www, kolejny zaś – promowanie strony w wyszukiwarkach.
Strona www hotelu jako wizytówka

Witryna internetowa powinna być nie tylko atrakcyjna wizualnie, choć i jej design się liczy. Gdy strona jest ciekawa – np. oddaje klimat prezentowanego hotelu – może wzbudzić zainteresowanie, co przełoży się na zainteresowanie obiektem hotelowym. Jednak najważniejsze jest to, by zbudować funkcjonalną dla użytkowników i przyjazną dla wyszukiwarki stronę internetową.
Bardzo ważny jest, by składała się ona z istotnych elementów. Na stronie musi znaleźć się zakładka z ofertą, ze zdjęciami (samego obiektu na zewnętrz, wewnątrz oraz zdjęciami pokoi), mapką dojazdową oraz danymi teleadresowymi. Dobrze jest umieścić także formularz rezerwacyjny.
W dobie popularności urządzeń mobilnych, koniecznością jest zadbanie o to, by strona www poprawnie wyświetlała się także na nowoczesnych telefonach komórkowych oraz tabletach.
Promocja witryny hotelu poprzez pozycjonowanie

Ważne jest, by strona www wyświetlała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Nie bez znaczenia będą więc tutaj treści, które witryna internetowa zawiera. Istotna jest obecność informacji najczęściej poszukiwanych przez użytkowników (lokalizacja hotelu, jego oferta). Ważne jest także zoptymalizowanie kodu źródłowego. Trzeba ponadto zadbać o to, by do strony hotelu prowadziło jak najwięcej linków – muszą być to jednak odnośniki wychodzące z wartościowych stron.
Reklama dzięki linkom sponsorowanym

Oferta hotelu może zostać zaprezentowana także za pośrednictwem linków sponsorowanych. Zaletą takiej formy promocji jest wysoka skuteczność oraz płatność tylko za rezultaty.
Reklama za pośrednictwem linków sponsorowanych to dobra propozycja dla hoteli o dużym budżecie, dzięki czemu promowanie obiektu może mieć ogromny zasięg. Ale i hotele dysponujące mniejszym budżetem mogą odnieść sukces – wystarczy reklamować się wyłącznie na kilka fraz kluczowych.